søndag 14. oktober 2012

Fremgangsmåte på sengegavel

Her kommer fremgangsmåten på sengegavelsen min. Kanksje er det fler som vil lage seg en egen.

Du trenger:
Planker
Skruer
Sponplate
Borr
Skummadrass
Stoff
Symaskin
Stiftemaskin
Knapper
Lang nål
Sytråd

 
Først starter man med å snekre sammen en ramme av planker. 
Jeg ville ha min ganske stor, så den er 140 høy og 180 bred.

Fest sponplatene på rammen og deretter madrassene oppå der. 
Husk å bor hull i plata hvis du ønsker å ha knapper på gavelen.

Jeg har kjøpt mørkegrått linstoff på stoff og stil.
Klipp stoffet litt større enn gavelen og sy rundt kanten så det ikke rakner.


Trekk stoffet rundt gavelen, stram og stift med stiftemaskin på baksiden.

  

Til knapper har jeg kjøpt egne på stoff og stil som jeg har trukket i det samme stoffet.
 
Kjempe enkelt og fint syns jeg det ble. 
Jeg har fire knapper på min gavel, her kan man selvsagt velge antallet selv.



Fest knappene gjennom stoffet, madrassen og hullet i plata med tykk tråd og fest på baksiden.


 Trekk gjerne knappene litt inn i gavelen for en fin effekt.


Jeg er veldig fornøyd og er glad jeg laget den såpass høy, syns det ble stilig:-)

Noen andre som har laget sengegavel selv?

Kristin

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar